Tema resimleri Storman tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popular Posts

8 Aralık 2012 Cumartesi

Apranti Okulu’na müracaatlar başlıyor


İyi bir meslek ve iyi bir geleceği olan jokeylik için, Ekrem Kurt Apranti Eğitim Merkezi’ne yatılı kursiyer alımı yapılacak.
10 Aralık Pazartesi günü başlayacak başvurular, İstanbul Veliefendi Hipodromu’ndaki Ekrem Kurt Apranti Eğitim Merkezi ile 75. Yıl Ankara Hipodromu, Adana Yeşiloba Hipodromu, Bursa Osmangazi Hipodromu, Diyarbakır Hipodromu, Elazığ Hipodromu, İzmir Şirinyer Hipodromu ve Şanlıurfa Hipodrom Müdürlüklerimize şahsen yapılabilecek.

2 (iki) yıl süreli olan kursumuz yatılı bir merkez olup, aşağıda belirtilen şartları taşıyan adayların 10 – 21 Aralık tarihleri arasında ön kayıt için gerekli belgeler ve ebeveynleri ile beraber Hipodrom Müdürlüklerine ya da Ekrem Kurt Apranti Eğitim Merkezi’ne, hafta içi günlerde 09.00–18.00 saatleri arasında müracaat etmeleri gerekmektedir.



Kabul edilecek kursiyer sayısı sınırlı olduğundan, adaylar sözlü ve yazılı mülakatla seçilecektir. 21 Aralık Cuma günü sona erecek başvurular için uygun koşulları taşıyan adaylar, daha sonra yazılı sınav ve sözlü görüşmeye tabi tutulacaklar.

 


Kursiyer olabilmek için aranan koşullar
İlköğretim mezunu olmak (8 yıllık),
14–16 yaşları arasında olmak, 17 yaşından gün almamış olmak,
Kilosu 35kg.-45kg. arasında olmak,
Boyu 130cm.-155cm. arasında olmak.
Ön kayıt için gerekli başvuru belgeleri
Nüfus cüzdanı fotokopisi,
1 (bir) adet vesikalık resim,
İlköğretim diplomasının noter onaylı fotokopisi.
Müracaat yerleri
İstanbul Veliefendi Hipodromu
75. Yıl Ankara Hipodromu
İzmir Şirinyer Hipodromu
Bursa Osmangazi Hipodromu
Adana Yeşiloba Hipodromu
Şanlıurfa Hipodromu
Elazığ Hipodromu
Diyarbakır Hipodromu
150 yarış” kazanıp ‘Jokey’ olabilecekler
Apranti adayları, eğitim sürelerini tamamlayıp okuldan Apranti olarak mezun olduktan sonra at binmeye başlayabilirler. Yürürlükteki tüzük gereği 150 yarış kazandıktan sonra ise jokey olabileceklerdir.
Ekrem Kurt Apranti Eğitim Merkezi
Türkiye Jokey Kulübü tarafından, sosyal, kültürel ve eğitim çalışmalarına da yer vererek ve özellikle jokey yetiştirilmesi konusunda ihtisaslaşmış bir eğitim verebilmesi için 1985 yılında İstanbul Veliefendi Hipodromu’nda açılmıştır. Eğitim merkezi, ünlü jokeylerimizden Merhum Ekrem Kurt'un anısına ithafen 1998 yılında şimdiki adını almıştır. Türkiye Jokey Kulübü Ekrem Kurt Apranti Eğitim Merkezi, ülkemizde benzeri olmayan ve atçılık konusunda mesleki eleman yetiştiren tek kuruluş olma özelliğine sahiptir.
Tecrübeli Eğitmenler ve Eğitim Sistemi 
Apranti Eğitim Programı Eğitim Yönetmeliğine göre, Binicilik (teorik ve uygulamalı olarak) At Bilgisi ve Genel Eğitim olmak üzere üç noktada toplanmıştır. Ayrıca Hipodromlarda Ekürilerin yanında staj yaparak, at bilgisi, at bakımı ve çalışmaları gibi pratik bilgiler edinirler. Normal eğitim süresince ağırlık binicilik derslerine verilerek, bunların yanında At Bilgisi, Yarış Nizamnamesi, Veterinerlik, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Matematik ve İngilizce diğer ders programlarını oluşturmaktadır.
28 yılda 809 mezun...
Yarışseverlere isimleri hiç yabancı olmayan, Fuat Çakar, Sadettin Boyraz, Yalçın Akağaç, Nurettin Şen, Özcan Yıldırım, Erhan Yavuz, Deniz Yıldız, Akın Sözen Gökhan Kocakaya ve Gökhan Gökçe de bu okulda eğitim gördüler.

0 on: "Apranti Okulu’na müracaatlar başlıyor "